Opći uvjeti prodaje (dalje u tekstu: Uvjeti prodaje)  

UVODNE ODREDBE

Ovi Uvjeti prodaje Internet trgovine odnose se na kupnju proizvoda iz segmenta svjetlosnih dekoracija dostupnih putem web shopa www. gospodarisvjetla.hr, koji je u vlasništvu društva Blachere Illumination – Gospodari svjetla d.o.o. (dalje u tekstu: „Web shop“).

Nositelj svih prava na Web shopu te pružatelj usluge Internet trgovine je:

Trgovačko društvo Blachere Illumination – Gospodari svjetla d.o.o. sa sjedištem u  Hrastina Samoborska (Grad Samobor), Petrova ulica 43, OIB: 65652540866, upisano u registar Trgovačkog suda u Zagrebu, pod MBS: 080749176 (dalje u tekstu: „Prodavatelj“ ili „Gospodari svjetla“).

Kontakt podaci:

T:  +385 1 8877 660

E: info@gospodarisvjetla.hr

W: www.gospodarisvjetla.hr

Podaci o bankovnom računu:

IBAN:HR8424070001100255476

Naziv banke: OTP banka d.d.

SWIFT/BIC: OTPVHR2X

Ostale definicije bitne za ove Uvjete prodaje:

  1. Kupac može biti pravna osoba i fizička osoba koja je punoljetna i poslovno sposobna. Ugovor u ime i za račun maloljetnika i poslovno nesposobne osobe mogu zaključiti njihovi zakonski zastupnici ili skrbnici.
  2. Potrošač se u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača definira kao svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
  3. Ugovor je ugovor o kupoprodaji sklopljen između Prodavatelja i Kupca predmet kojeg je proizvod dostupan za kupnju putem Prodavateljevog Web shopa.
  4. Virmansko plaćanje je prijenosa novca s jednog računa (računa Kupca) na drugi račun (račun Prodavatelja) bez upotrebe gotovine.

Korištenjem Web shopa smatra se da Kupac prihvaća ove Uvjete prodaje te isti postaju sastavni dio Ugovora o kupoprodaji kojeg sklapaju Prodavatelj i Kupac. S obzirom na navedeno, upućuju se svi korisnici odnosno Kupci Web shopa da se prije narudžbe proizvoda putem Web shopa upoznaju s ovim Uvjetima prodaje. Ako s bilo kojom odredbom ovih Uvjeta prodaje Kupac nije suglasan, trebao bi prestati s korištenjem Web shopa i ne pristupiti sklapanju Ugovora.

Ovi Uvjeti prodaje ujedno predstavljaju i predugovornu obavijest u skladu sa Zakonom o potrošačima.

Predugovorna obavijest služi tome da Potrošači budu na jasan i razumljiv način obaviješteni o informacijama bitnim za zaključenje, izvršavanje i raskid ugovora, kao što su postupak naručivanja, plaćanja, isporuke i povrata, odnosno reklamacije proizvoda.

Prodavatelj pridržava pravo promjene, ograničenja ili prestanka pružanja usluge Web shopa u svako doba bez obaveze prethodne najave, uključivo i djelomično ili može u potpunosti ograničiti pristup kao i pružanje određenih usluga korisnicima koji krše odredbe ovih Uvjeta prodaje.

Prikazi proizvoda na Prodavateljevom Web shopu su ilustrativne prirode. Fotografija koja ilustrira proizvod ne mora u potpunosti odgovarati stvarnom izgledu proizvoda te Kupac takve proizvod ne može reklamirati s te osnove.

SKLAPANJE UGOVORA

Sve navedeno na Web shopu Prodavatelja predstavlja poziv korisnicima Web shopa na stavljanje ponude. Ponudom Kupca za sklapanje Ugovora smatra se narudžba Kupca. Da bi mogao dovršiti narudžbu Kupac će biti dužan u obrascu narudžbe navesti svoje podatke koji su Prodavatelju nužni kako bi mogao pristupiti sklapanju Ugovora odnosno izvršiti Ugovor (ime i prezime, adresa za dostavu, email).

Ugovor između Kupca i Prodavatelja stupa na snagu i obvezuje od trenutka kada Kupac primi elektroničku poruku Prodavatelja, na e-mail adresu ostavljenu putem obrasca za narudžbu, kojom Prodavatelj potvrđuje da je primio narudžbu, odnosno, prihvatio ponudu Kupca te da je ista poslana na obradu. Kupac će od Prodavatelja na ostavljenu email adresu dobiti službenu ponudu Prodavatelja na kojem će biti navedeni svi potrebi podaci za plaćanje kupoprodajne cijene, kao i rok za plaćanje iste.

Da bi Prodavatelj bio u obvezi isporučiti naručeni proizvod, Kupac je dužan izvrši plaćanje kupoprodajne cijene u naznačenom roku na ponudi Prodavatelja. Ako Kupac u tom roku ne izvrši plaćanje kupoprodajne cijene, Ugovor se smatra automatski raskinutim.

Ako Prodavatelj nije u mogućnosti isporučiti sve naručene proizvode u predviđenim rokovima isporuke (od 3 do 5 radnih dana), obavijestiti će Kupca o tome hoće li i kada naručeni proizvod/i biti spreman/i za isporuku, i to putem email adrese dostavljene u obrascu za narudžbu. U takvom slučaju, Kupac može prihvatiti isporuku proizvoda u takvom izmijenjenom (produljenom) roku ili raskinuti Ugovor, u kojem slučaju će Prodavatelj vratiti uplaćenu kupoprodajnu cijenu.

Rok za isporuku počinjen teći prvi sljedeći radni dan nakon dana kada je vidljiva uplata kupoprodajne cijene na računu Prodavatelja.

PROCES NARUČIVANJA

Proizvodi se naručuju dodavanjem istog u željenoj količini u tzv. košaricu i popunjavanjem elektronskog formulara („narudžbenice“) dostupnog na Prodavateljevom Web shopu.

Kupac proizvod kupuje kao neregistrirani korisnik (gost), ali uz obvezno dostavljanje podataka koji su Prodavatelju nužno potrebni za izvršenje Ugovora.

Kupac putem Web shopa može kupiti proizvode samo za osobnu, a ni u kakvom slučaju za njihovu preprodaju.

CIJENA PROIZVODA i NAČIN PLAĆANJA

Sve cijene istaknute na Web shopu izražene su u eurima (EUR), službenoj valuti Republike Hrvatske, i u njima je sadržan porez na dodanu vrijednost (PDV).

U cijenu proizvoda nije uključen trošak dostave koji se zasebno naplaćuje.

Bile kakve dodatne troškove obrade transakcije (bankarske i slično) uslijed vršenja uplate kupoprodajne cijene snosi Kupac.

Plaćanje kupoprodajne cijene je isključivo virmansko.

Cijene proizvoda su podložne promjenama sve do trenutka zaključenja narudžbe od strane Kupca.

DOSTAVA

Proizvode je moguće dostaviti na području Republike Hrvatske i Slovenije.

Prodavatelj vrši dostavu putem pružatelja poštanskih usluga društva DPD Croatia d.o.o. („DPD“).

Cijena dostave:

  • za područje Hrvatska – 4,90 EUR
  • nadoplata za otoke koji nisu povezani mostom – 4,65 EUR

–     za područje Slovenija – 13, 90 EUR

Vrijeme dostave: 2-3 radna dana od vidljive uplate kupoprodajne cijene, vrijeme dostave za Dubrovnik i otoke može biti i duže.

Podaci o troškovima dostave bit će poznati Kupcu u trenutku dovršetka narudžbe.

Prodavatelj će nastojat isporučiti sve proizvode u jednom paketu. Ako to zbog stanja zaliha neće biti moguće, Prodavatelj zadržava pravo isporuke u više pošiljki, pri čemu Kupac snosi trošak samo jedne dostave.

U slučaju nemogućnosti uredne dostave na adresu koju je Kupac naznačio u narudžbi, Kupac snosi troškove ponovne dostave na istu ili drugu adresu, ovisno o tome koje podatke će Kupac navesti Prodavatelju prilikom ponovljene dostave.

Prodavatelj ne odgovara za kašnjenja dostave (isporuke) zbog netočne i/ili nepotpune adrese koju je Kupac dao niti zbog bilo kojeg drugog razloga na strani Kupca, kao niti zbog kašnjenja uzrokovanog višom silom ili bilo kojeg razloga koji se ne može pripisati Prodavatelju.

PRAVO POTROŠAČA NA JEDNOSTRANI RASKID

Kupac može jednostrano raskinuti Ugovor u roku od 14 (četrnaest) dana, bez navođenja razloga. Rok za jednostrani raskid počinje teći od dana kada je Kupcu ili trećoj osobi, koju je Kupac za to ovlastio, a koja nije prijevoznik, proizvod koji je predmet Ugovora, predan u posjed.

Kupac ima pravo na raskid Ugovora jedino u odnosu na nekorištene proizvode. Ako je Kupac započeo s korištenjem proizvoda, gubi pravo na jednostrani raskid.

Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

Da bi mogao ostvariti pravo na jednostrani raskid ovoga Ugovora, kupac mora obavijestiti Prodavatelja o svojoj odluci o jednostranom raskidu Ugovora, prije isteka četrnaestodnevnog roka i to nedvosmislenom izjavom poslanom poštom ili elektroničkom poštom, u kojoj će navesti svoje ime i prezime, adresu, broj telefona, ili adresu elektroničke pošte, a možete koristiti i obrazac za jednostrani raskid ugovora koji se nalazi ovdje.

Primjerak obrasca može se elektronički ispuniti i poslati. U slučaju slanja obavijesti o jednostranom raskidu ugovora elektroničkim putem, potvrdu primitka obavijesti o jednostranom raskidu ugovora Prodavatelj će dostaviti Kupcu, bez odgađanja, elektroničkom poštom.

Kupac je dužan proizvod(e) vratiti ili predati Prodavatelju bez nepotrebnog odgađanja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je Prodavatelju uputio svoju odluku o jednostranom raskidu Ugovora.

Ako Kupac, u skladu s odredbama ovog odjeljka jednostrano raskine Ugovor, Prodavatelj će Kupcu izvršiti povrat novca koji je od Kupca primio na ime plaćanje kupoprodajne cijene za naručeni proizvod, bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ga je Kupac obavijestio o jednostranom raskidu Ugovora. Prodavatelj vraća Kupcu i troškove isporuke, osim u slučaju kada je kupac odabrao drugu vrstu isporuke, a koja nije najjeftinija standardna isporuka koju Prodavatelj nudi.  Prodavatelj može izvršiti povrat kupoprodajne cijene tek nakon što mu proizvod bude vraćen. Povrat novca bit će izvršen na isti način na koji je Kupac izvršio uplatu.

Troškove povrata proizvoda, Kupac snosi sam.

Pravo na jednostrani raskid Ugovora, sukladno ovom odjeljku Uvjeta prodaje isključeno je ako je predmet Ugovora proizvod koji je izrađen po specifikaciji Kupca ili koji je jasno prilagođen Kupcu.

Kupci koji nisu ujedno i Potrošači (pravne osobe i one fizičke osobe koje sklapaju pravni posao ili djeluju na tržištu u okviru svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti) imaju pravo na raskid ugovora isključivo sukladno odredbama Zakona o obveznim odnosima te se na njih ne odnosi pravo na jednostrani raskid ugovora bez navođenja razloga, kako je to opisano ovim odjeljkom.

ODGOVORNOST ZA MATERIJALNE NEDOSTATKE (REKLAMACIJE)

Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke proizvoda koje prodaje na Web shopu sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske, posebice Zakonu o obveznim odnosima.

Naručeni proizvodi pakirani su na način da se uobičajenom manipulacijom u transportu/dostavi ne oštete.

Prodavatelj odgovara samo za one materijalne nedostatke proizvoda koje je on imao u trenutku prijelaza rizika na Kupca ili koji su posljedica uzroka koji je postojao u trenutku prelaska rizika na Kupca.

Kupac je dužan prilikom preuzimanja pregledati pakiranje pošiljke, pred dostavljačem. Ako pakiranje pošiljke ima vidljivih oštećenja/nedostataka, Kupac je dužan odbiti primitak iste, jer postoji mogućnost da je proizvod unutar takvog pakiranja oštećen. Odbijanjem primitka, dostavna služba će pošiljku vratiti Prodavatelju, uz napomenu da pošiljka sadrži nedostatak, a Kupac ne snosi trošak dostave takvog proizvoda.

Kupac se upućuje pregledati proizvod i njegovu funkcionalnost čim ga preuzme, a svakako prije postavljanja odnosno korištenja.

Nakon što Kupac preuzme paket/pošiljku, Prodavatelj ne odgovara za oštećenja ili umanjenje proizvoda, osim uz dokaz da oštećenje ili umanjenje nije nastalo nakon uručenja.

Prodavatelj ne odgovara za oštećenja na proizvodu koja su nastala uslijed postavljanja/montaže proizvoda, korištenja neadekvatnih sredstava za montažu, vremenskih uvjeta i drugih uzroka koji su izvan dosega utjecaja Prodavatelja.

Prodavatelj ne odgovara za oštećenja nastala mehaničkom radnjom Kupca ili neke treće osobe ili općenito vanjskim čimbenicima, nepravilnim korištenjem/rukovanjem proizvodom, korištenje proizvoda na površinama za koje nije namijenjen.

Prigovori vezani uz nedostatke proizvoda te svi ostali prigovori u vezi sa sklopljenim ugovorom Kupac je obvezan uputiti pisanim putem na email adresu Prodavatelja:  info@gospodarisvjetla.hr, običnom poštom ili osobnom predajom pisanog prigovora na adresu Prodavatelja s naznakom „reklamacija“.

Svi prigovori Kupca koji se odnose na materijalni nedostatak proizvoda moraju se uputiti Prodavatelju u roku od 8 dana od dana primitka proizvoda, u protivnom iste Prodavatelj neće uvažiti.

Iznimno, osobe koje se u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača smatraju potrošačima, imaju obvezu i pravo obavijestiti Prodavatelja o vidljivim i/ili skrivenim nedostacima u roku od 2 mjeseca od dana kada je Potrošač otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od 2 godine od primitka proizvoda, nakon kojih rokova gube pravo pozvati se na materijalni nedostatak proizvoda.

Prodavatelj će bez odgađanja u pisanom obliku putem elektroničke pošte, obične pošte  ili potpisom na kopiji pisane reklamacije u slučaju osobne predaje takve pisane reklamacije, potvrditi primitak reklamacije.

Prodavatelj će odgovoriti na prigovor Kupca u roku od 15 dana od dana primitka pisane reklamacije na način da će Kupca informirati da je njegova reklamacija osnovana ili da nije osnovana.

Ako je reklamacija osnovana, Prodavatelj će u roku od 15 dana od dana primitka osnovane reklamacije ukloniti nedostatak ili zamijeniti proizvod drugim proizvodom bez nedostatka, a ukoliko bi Prodavatelj odbio takvu zamjenu ili uklanjanje nedostatka, Kupac ima pravo na raskid ugovora.

Prodavatelj će reklamaciju smatrati osnovanom, ako pregledom proizvoda utvrdi da proizvod sadrži materijalni nedostatak, u skladu sa člankom 401. Zakona o obveznim odnosima.

Ako se radi o oštećenju i/ili neispravnosti isporučenog proizvoda, Prodavatelj upućuje Kupca da u prigovoru pošalje fotografiju neispravnog/oštećenog proizvoda, a sve kako bi se opravdanost prigovora brže i jednostavnije utvrdila.

Nedostatak na proizvodu kada je to nužno, dokazuje se vještačenjem u za to ovlaštenim ustanovama ili uz pomoć ovlaštenog sudskog vještaka.

Ako se materijalni nedostatak na proizvodu pojavi u roku od 1 godine od dana prijelaza rizika na Kupca koji je ujedno i Potrošač, a Prodavatelj smatra da nedostatak u tom trenutku nije postojao, troškove vještačenja predujmljuje Prodavatelj, a konačno ih snosi Prodavatelj ili Potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

Ako se materijalni nedostatak na proizvodu pojavi nakon isteka roka od 1 godine, ali ne kasnije od 2 godine od dana prijelaza rizika na Kupca koji je ujedno i Potrošač, troškove vještačenja predujmljuje Potrošač, a konačno ih snosi Prodavatelj ili Potrošač, ovisno o rezultatu vještačenja.

Prodavatelj vrši prikupljanje oštećenih, neispravnih ili pogrešno isporučenih proizvoda o svom trošku, pod uvjetom da Kupac nije utjecao na neispravnost, oštećenje ili nedostatak proizvoda.

Prilikom vraćanja proizvod mora biti u nepromijenjenoj količini te u originalnom pakiranju, uz predočen originalan račun i jamstvo, ako postoji.

U slučaju spora oko opravdanosti prigovora i/ili načina na koji je proizvod vraćen (proizvod mora biti u nepromijenjenoj količini, te u originalnoj ambalaži, uz predočen originalnog računa i jamstva, ako postoji) proizvod će se u svrhu otklanjanja spora dati na vještačenje u za to ovlaštenoj ustanovi ili ovlaštenom sudskom vještaku.

Prodavatelj je dužan voditi i čuvati evidenciju pisanih prigovora Potrošača na trajnom mediju godinu dana od dana primitka pisanog prigovora Potrošača.

RJEŠAVANJE SPOROVA

Svi eventualni sporovi pokušati će se riješiti mirnim putem.

U slučaju da Kupac nije zadovoljan načinom na koji je riješen njegov prigovor, može pokrenuti izvansudski ili sudski postupak vezano za daljnje ostvarenje svojih prava.

Potrošač može pokušati riješiti spor i posredstvom interaktivne internetske stranice – Platforme za on-line rješavanje potrošačkih sporova (Platforme za ORS), kojoj može pristupiti putem ove poveznice:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HR

Potrošač spor može pokušati izvansudski riješiti putem jednog od tijela nadležnih za alternativno rješavanje potrošačkih sporova koja djeluju u Republici Hrvatskoj, kao na primjer:

  1. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, info@mirenje.hr;
  2. Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2, mirenje@hgk.hr.

IZVRŠENJE UGOVORA

Ugovor koji je sklopljen između Prodavatelja i Kupca, smatra se izvršenim kada Kupac plati cijenu tog proizvoda i trošak dostave, a Prodavatelj isporuči Kupcu naručeni proizvod.

STUPANJE NA SNAGU I IZMJENE UVJETA PRODAJE

Prodavatelj ima pravo izmijeniti ove Uvjete prodaje u bilo koje doba, bez obveze prethodne najave te neće biti odgovoran ni za kakve moguće posljedice proizašle iz takvih promjena.

Navedene promjene stupaju na snagu danom objavljivanja na Web shopu Prodavatelja.

Kupac podliježe Uvjetima prodaje koji su na snazi u trenutku u kojem izvrši narudžbu, sukladno ovim Uvjetima prodaje.

Ovi Uvjeti prodaje objavljeni su, stupaju na snagu i primjenjuju se od dana 14. studenog 2024. godine.